پینه دستان


«مسلم امیرآبادی»در گفتگو با ایلنا با اشاره به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی، اظهار داشت: بیشتر کارگران در استان خراسان بیش از سه سال است که کارت مهارت دارند ولی تامین اجتماعی آنها را بیمه نمی‌کند.

وی افزود: باوجود صراحت قانون مبنی بر صدور دفترچه بیمه برای کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی، زمانی که این کارگران به اداره تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند با سدی به نام سهمیه بندی مواجه می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم بیمه کارگران ساختمانی گفت: هر نوع اهمال سازمان تامین اجتماعی در بیمه کارگران ساختمانی تبعات منفی بسیاری در پی دارد. 

وی ادامه داد: بحث سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی، تعداد زیادی از این کارگران را از حقوق قانونی  خود محروم کرده است.

امیرآبادی در ادامه به‌نرخ بالای بیکاری کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: بیکاری کارگران ساختمانی اثرات منفی بسیاری دارد.

وی ادامه داد:  برای نمونه، طبق آماری که جمع آوری کرده ایم 20 تا 25 درصد از فرزندان دانش آموزان کارگران ساختمانی به دلیل فقر ترک تحصیل کرده اند.

امیرآبادی در پایان به لزوم ساماندهی اشتغال و رسیدگی مسئولانه  به معیشت کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی که بازار ساخت و ساز دچار رکود است، مسئولان باید به مطالبات صنفی کارگران ساختمانی بیشتر رسیدگی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 10 / 11 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com